به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار صادقی بعدازظهر سه شنبه در جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مؤسسات غیردولتی، آموزش و پرورش را در کنار خود ببینند، گفت: خود را موظف میدانیم از ظرفیت شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی برای افزایش کیفیت آموزشی بهره بگیریم. رویکرد شورای نظارت رویکرد حمایتی بوده و نباید از قانون خارج شد؛ چرا که قانون در همه امور، فصلالخطاب است.
صادقی با اشاره به تاکید ریاست محترم جمهور به افزایش کیفیت آموزشی گفت: برای تحقق این امر باید ابتدا آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت موجود در اختیار باشد و سپس بر اساس آن اقدامات لازم را انجام داد؛ در کنار مطالعات کارشناسی نظارت بر روند اجرای برنامه ملی درسی مورد تاکید است که باید معاونتهای آموزشی در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در برخی مدارس غیردولتی که حتی نامدار نیز میباشند، نتیجه آزمونهای نهایی مورد قبول نیست و باید برای ارتقا نمرات نهایی نقاط ضعف را جبران نمود. همچنین مسائل پرورشی گاهی به اندازه کافی مورد توجه قرار نمیگیرند؛ این یک آسیب جدی است و نباید به این سادگی از این موضوع گذشت؛ چرا که رشد علمی توأم با مسائل تربیتی و باورها، ارزش مییابد و رشد تک بعدی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی متذکر شد: نگاه به مدارس دولتی و غیر دولتی متفاوت نیست و آموزش و پرورش استان مدارس و مراکز غیردولتی را جدا از خود نمیداند و ما برای کیفیت و نظارت بر مؤسسات غیردولتی برنامه داریم و در این موضوع جدیت بیشتر از گذشته خواهد بود؛ در کنار این امر حامی صد در صدی مدارس و مراکز هستیم.
استقرار، نظارت بر ایمنی، استحکام و ظرفیت مدارس و مراکز غیردولتی و مدارس و مراکز غیردولتی، تعیین ظرفیت و سرانه مدارس غیردولتی نیز از جمله موارد مورد بحث در این جلسه بود که تصمیماتی برای حمایت از مؤسسات غیر دولتی اتخاذ گردید.
بررسی میزان افزایش شهریه مدارس غیردولتی در کمیته تخصصی با رویکرد توجه به شرایط اقتصادی جامعه و حفظ و ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.
نظارت بر برگزاری کلاسهای فوق برنامه در مدارس غیردولتی نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد و پیشنهاد گردید در جلسات آتی شیوه نظارت بر برگزاری و کیفی بخشی این کلاسها مورد بحث و گفتوگو قرار گیرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0