به گزارش خبرنگار مهر، موسی احمدی ظهر شنبه در آئین افتتاح فاز نخست اسکله خورخان بردخون، با اشاره به اهمیت راهبردی این پروژه گفت: همه شاهد هستیم که پروژه اسکله خورخان نیاز جدی به تکمیل دارد و این افتتاح، حاصل پیگیریهای خستگیناپذیر مسئولان و همراهی مردم است.
وی ضمن قدردانی از تلاشهای مدیرکل بنادر صیادی کشور و استاندار بوشهر، افزود: از سال ۹۱ که به عنوان نماینده انتخاب شدم، بنا بر توصیه آیتالله حسینی بوشهری، پیگیری جدی این پروژه را در دستور کار قرار دادم. اسکله خورخان که در سال ۸۶ کلنگزنی شده بود، به دلیل کمبود منابع مالی سالها معطل ماند.
احمدی با اشاره به دشواریهای مالی پروژه گفت: اعتباری که از محل نفت به مبلغ ۹ میلیارد تومان دریافت شد، مصرف شد اما اعتبارات بعدی تحقق نیافت و پروژه متوقف ماند. امروز با همت همگانی و با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان این فاز به بهرهبرداری رسیده است که ارزش آن بر مبنای تورم سالهای گذشته چندین برابر است.
وی خاطرنشان کرد: دیر بزرگترین بندر صیادی کشور است و اقتصاد این منطقه با دریا گره خورده است. سالها پیش هشدار دادم که برای حفظ سواحل دیر تا بردخون باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا به سرنوشت مناطقی مانند کنگان و عسلویه دچار نشویم.
نماینده جنوب استان بوشهر تاکید کرد: امروز صیادی مدرن و بهروزرسانی تجهیزات دریایی یکی از ارکان اقتصاد دریا محور است. سازمان شیلات باید به توسعه زیرساختهای صیادی و نوسازی شناورها توجه ویژه داشته باشد. کمبود منابع مالی برای نگهداری شناورها، معیشت هزاران صیاد را با مشکل مواجه کرده که باید با تدبیر درست حل شود.
وی درباره گمرک بردخون نیز گفت:
گمرک بردخون با قدمت بالایی که دارد، نیازمند حل مشکلات زیرساختی است. تکمیل فاز دوم اسکله خورخان ارتباط مستقیمی با راهاندازی مجدد این گمرک دارد و ما با همکاری معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران تأمین اعتبار آن را پیگیری خواهیم کرد.
دکتر احمدی در پایان تصریح کرد:
امروز آغاز یک راه است. بردخون میتواند با توسعه دریامحور، به یکی از قطبهای اقتصادی جنوب کشور تبدیل شود و این مسیر تنها با همدلی و پیگیری مستمر محقق خواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0