به گزارش اکوایران،  مجید اخوان، سخنگوی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: همان‌طور که پیش از این به اطلاع مسافرین محترم رسانده شده بود، در صورتی که بلیت به صورت مستقیم از سایت شرکت هواپیمایی خریداری شده باشد، مسافران می‌توانند با مراجعه به بخش «استرداد» در همان سایت، نسبت به استرداد بلیت خود اقدام کنند و شرکت‌های هواپیمایی مکلف‌اند وجوه پرداختی مسافران را به همان حساب خریدار بازگردانند.

او افزود: در مواردی که بلیت از طریق دفاتر خدمات مسافرتی خریداری شده است، مسافرین باید از طریق همان مسیر ارتباطی که برای خرید بلیت اقدام کرده‌اند، درخواست استرداد وجه دهند. دفاتر نیز موظفند در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند دریافت وجه از شرکت هواپیمایی و واریز آن به حساب مسافر را دنبال کنند.

به گزارش  ایلنا،  اخوان بیان کرد: برای رفع دغدغه هموطنان عزیز در جهت استرداد وجه بلیت پروازهای باطل شده تلاش وافری انجام شد ولی به دلیل محدودیت‌های اینترنت در کشور، عدم فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر، حملات سایبری به سایت فروش اینترنتی شرکت‌ها و ضرورت ایجاد برخی محدودیت‌های زیرساختی برای مقابله با این حملات و همچنین اختلال در برخی شبکه‌های بانکی کشور؛ تاکنون بخشی از استردادها انجام شده است، اما با توجه به حجم بالای این استردادها، فرآیند استرداد با زمان بیشتری نسبت به وضعیت عادی صورت می‌پذیرد و با عادی شدن شرایط مابقی نیز انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: اطمینان می‌دهیم که تمام وجوه بلیت پروازهای باطل شده در اولین فرصت ممکن عودت خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در عملکرد شرکت‌های هواپیمایی یا دفاتر خدمات مسافرتی، می‌توانند از طریق سامانه حقوق مسافر مراتب را به سازمان هواپیمایی کشور اعلام کنند.