چشم اندازه تجهیزات باغبانی تا سال ۲۰۳۴؛ رشد ۵.۵۲درصدی بازار ظرف ۹سال

چشم اندازه تجهیزات باغبانی تا سال ۲۰۳۴؛ رشد ۵.۵۲درصدی بازار ظرف ۹سال

بازار؛ گروه کشاورزی: صنعت سیستم باغبانی بر روی ابزارها و ماشین ‌هایی متمرکز است که باغبانان و طراحان فضای سبز برای هرس باغ ‌ها، چمن ‌ها و زمین‌ های بیرونی خریداری می ‌کنند. این شامل طیف وسیعی از محصولات می‌ شود که شامل ماشین‌ های چمن ‌زنی، هرس ‌کننده‌ ها، قیچی‌ های پرچین، اره برقی، دمنده‌ های برگ، سیستم ‌های آبیاری، بیل‌ها، ابزارهای هرس و غیره می‌ شود. این تجهیزات به مشتریان در فرآیند کاشت، هرس، تمیز کردن، حفر کردن، آبیاری و به طور کلی نگهداری کمک می‌ کند. بازار در طول سال‌ ها به تدریج به ابزارهای دستی پیشرفته ‌تر و حتی دستگاه‌ های موتوری یا باتری‌ دار یا حتی هوشمند تبدیل شده است. از آنجایی که مردم به طور فزاینده ‌ای کارهای بازسازی خانه، باغبانی ارگانیک و ترجیح مالکیت فضای سبز خود را انجام می‌ دهند، مردم خرید بیشتری از دستگاه ‌هایی انجام می‌ دهند که نگهداری از فضای بیرونی را ساده ‌تر و مؤثرتر می ‌کند.

ارزش ۲۴.۴۱ میلیارد دلاری بازار جهانی تجهیزات باغبانی در سال ۲۰۲۵

این در حالی است که طبق آمارهای جهانی اندازه بازار جهانی تجهیزات باغبانی در سال ۲۰۲۵ به ارزش ۲۴.۴۱ میلیارد دلار بود و پیش‌ بینی می ‌شود تا سال ۲۰۳۴ به ۳۹.۷۳ میلیارد دلار برسد. به عبارت دیگر اینگونه برآورد می شود که در بازه زمانی ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۴ بازار جهانی تجهیزات باغبانی نرخ رشد مرکب سالانه ۵.۵۲ درصد را به ثبت برساند.

افزایش هزینه ها؛ مانع رشد بازار

بنا بر این گزارش یکی از بزرگترین موانع رشد بازار تجهیزات باغبانی، افزایش هزینه‌ های مربوط به مالکیت و نگهداری این تجهیزات است. هم برای باغبانان خانگی معمولی و هم برای طراحان فضای سبز متخصص، قیمت سیستم ‌های پیشرفته مانند چمن‌ زن ‌های سیار، ماشین‌ های هرس برقی یا سیستم ‌های آبیاری هوشمند می ‌تواند به طور فزاینده ‌ای دور از دسترس به نظر برسد. علاوه بر این، حفظ این تجهیزات در شرایط عملیاتی دقیق، اغلب نیاز به سرویس منظم، قطعات یدکی و گاهی اوقات حتی اطلاعات تخصصی دارد، به خصوص برای مدل‌ های پیشرفته. برای کاربرانی که از محدوده قیمت آگاه هستند، این امر باعث تردید می‌شود و آنها را مجبور می‌کند خریدها را به تعویق بیندازند و به گزینه ‌های دستی ‌تر و بسیار کم ‌بازده‌تر تکیه کنند. این مشکل هزینه می‌ تواند پذیرش عادی بازار را کُند کند، به خصوص در مناطقی که درآمد قابل تصرف یا سرمایه ‌گذاری تجاری در محوطه‌ سازی محدود است.

آسیا و اقیانوسیه در نقشه جهانی باغبانی

در این گزارش آمده است: آسیا و اقیانوسیه به لطف توسعه روزافزون شهرها، تمرکز روزافزون بر زندگی پایدار و افزایش محوطه ‌سازی مسکونی، به طور غیر منتظره ‌ای در بازار تجهیزات باغبانی در حال پیشرفت است. کشورهایی مانند «چین، هند و ژاپن» شاهد تغییر در سبک زندگی هستند که در آن باغبانی نه تنها به دلیل زیبایی‌ شناسی، بلکه به دلیل پایداری غذایی نیز به طور فزاینده ‌ای مورد استقبال قرار می‌ گیرد. باغ ‌های پشت بامی، مزارع بالکن و فضاهای سبز شبکه ‌ای به طور فزاینده ‌ای رایج می ‌شوند و نیاز به تجهیزات جمع و جور، سبز و مقرون به صرفه را ایجاب می‌ کنند. در واقع با افزایش جمعیت شهری، علاقه به باغبانی در فضای بسته و جعبه‌ ای، موجی از فرصت ‌های ناب را برای سازندگان دستگاه‌ ها ایجاد کرده است. در عین حال، افزایش نگرانی ‌های زیست ‌محیطی و انتخاب کشت طبیعی باعث افزایش راه‌حل ‌های باغبانی سازگار با محیط زیست شده است. این سبک زندگی در حال تحول، آسیا و اقیانوسیه را در نقشه باغبانی جهانی قرار می‌ دهد.

چشم اندازه تجهیزات باغبانی تا سال ۲۰۳۴؛ رشد ۵.۵۲درصدی بازار ظرف ۹سال
اندازه بازار جهانی تجهیزات باغبانی تا ۲۰۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *