• تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۰:۰۷
  • کد خبر : 42567
  • چاپ خبر
ضعف منزلت اجتماعی در دانش‌آموزان مدارس دولتی؛ مدارس خاص احساس خودبرتربینی دارند/ این شکاف طبقاتی در جوامع لیبرال هم به این شدت دیده نمی‌شود

ضعف منزلت اجتماعی در دانش‌آموزان مدارس دولتی؛ مدارس خاص احساس خودبرتربینی دارند/ این شکاف طبقاتی در جوامع لیبرال هم به این شدت دیده نمی‌شود

یک کارشناس آموزش توضیحاتی درباره آسیب رواج مدارس غیرانتفاعی و خصوصی در کشور ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد داوری می‌گوید: «آموزش عمومی جای تفکیک ندارد، از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز این موضوع آسیب‌های جدی به همراه داشته و باعث طبقاتی شدن و چندگانگی در نظام آموزشی شده است.»

او ادامه می دهد: «اگر تحقیقی بر اساس منزلت‌های اجتماعی انجام شود، مشخص خواهد شد که دانش‌آموزان مدارس عادی دولتی ضعف در منزلت اجتماعی را احساس می‌کنند و خود را از طبقه پایین‌تری می‌دانند، در حالی که دانش‌آموزان مدارس خاص احساس خودبرتربینی دارند.»

داوری می‌گوید: «این شکاف طبقاتی حتی در جوامع لیبرال هم به این شدت دیده نمی‌شود. عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی دو شاخص مهم هستند که هرچه رتبه کشورها در این شاخص‌ها بالاتر باشد، میزان بازماندگان از تحصیل و بی‌سوادی کمتر خواهد بود.»

متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.