• تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۲
  • کد خبر : 46595
  • چاپ خبر

منابع عمومی و تخصصی مشترک آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۴

فهرست Toggle الف) مواد و منابع آزمون کتبی (حیطه عمومی) منابع: ب) مواد و منابع آزمون کتبی (حیطه تخصصی)- بخش مشترک همه مشاغل منابع:  پایگاه خبری اختبار- منابع حیطه عمومی و تخصصی مشترک استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۴ اعلام شد. به گزارش اختبار، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش با هدف جذب و پذیرش ۲۹

فهرست

پایگاه خبری اختبار- منابع حیطه عمومی و تخصصی مشترک استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۴ اعلام شد.

به گزارش اختبار، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش با هدف جذب و پذیرش ۲۹ هزار و ۷۵۰ نفر در مشاغل آموزگاری، دبیری، هنر آموز و هنرآموز استاد کار برگزار می شود.

متقاضیان از عصر روز یکشنبه ۱۸ خرداد تا پایان روز ۲۶ خردادماه فرصت دارند از طریق پایگاه اینترنتی www.hrtc.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

زمان برگزاری آزمون با توجه به نوع شغل انتخابی، در یکی از روز‌های دوم یا سوم مردادماه خواهد بود و زمان دقیق آن، یک هفته پس از پایان مهلت ثبت‌نام اعلام می‌شود.

براساس دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۴، منابع عمومی و تخصصی مشترک آزمون به شرح زیر است:

الف) مواد و منابع آزمون کتبی (حیطه عمومی)

منابع:

۱) معارف اسلامی

  • طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (بخش اول: ایمان)، نویسنده: حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای
  • همرزمان حسین (ع)، نویسنده: حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، انتشارات انقلاب اسلامی
  • احکام و درک معانی قرآنی (رساله عملیه مراجع عظام، کتاب دقایقی با قرآن حجه‌الاسلام قرائتی)

۲) اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی

  • اطلاعات عمومی
  • خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مرتضی مطهری انتشارات صدرا
  • مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران
  • کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب نویسنده: سید مرتضی آوینی
  • وصیت‌نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره)

۳) قوانین و مقررات اداری و قانون اساسی

  • قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
  • قانون مدیریت خدمات کشوری
  • قانون رسیدگی به تخلفات اداری
  • قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت کشور (فصل ۱۹)

۴) توانایی‌های ذهنی و ویژگی‌های رفتاری

۵) فناوری اطلاعات

  • مهارت‌های هفتگانه ICDL

۶) زبان خارجه (انگلیسی)

  • محتوا در سطح دروس عمومی دوره کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

۷) زبان و ادبیات فارسی

  • محتوا در سطح دروس عمومی دوره کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

۸) ریاضی و آمار مقدماتی

  • محتوا در سطح دروس عمومی دوره کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

ب) مواد و منابع آزمون کتبی (حیطه تخصصی)- بخش مشترک همه مشاغل

* محتوای ارزیابی و منابع مربوط به این بخش، به تفکیک مشاغل، در ادامه همین بخش (صفحات ۲۲ تا ۶۵ دفترچه آزمون استخدامی آمده است).

منابع: 

۱) آشنایی با تربیت چندساحتی

  • برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران
  • مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

۲) آشنایی با فناوری‌های نوین آموزشی

  • با تأکید بر تعریف مفاهیم، تکنولوژی آموزشی و انواع آن، سیستم مدیریت یادگیری، سیستم مدیریت محتوای یادگیری، آموزش و یادگیری الکترونیکی، ارزیابی مبتنی بر کامپیوتر، عناصر یادگیری، تکنولوژی آموزشی مبتنی بر مدارس، وسایل، مواد و رسانه‌های آموزشی

۳) روش‌ها و فنون تدریس

  • با تأکید بر محورهای: مبانی نظری تدریس و یادگیری؛ مدیریت و طراحی فعالیت‌های آموزشی؛ اضول و شیوه‌های مدیریت کلاس درس؛ مهارت‌های خلق موقعیت و فرصت‌های یادگیری؛ آشنایی با روش‌های تدریس مبتی بر شناخت‌گرایی و سازنده‌گرایی با رویکرد تحولی؛ راهبردهای یاددهی و یادگیری؛ مهارت‌های اساسی مورد نیاز معلم پیش از تدریس، حین تدریس؛ پس از تدریس؛ مدل‌ها و الگوهای تدریس

۴) سنجش و اندازه‌گیری پیشرفت تحصیلی

  • با تأکید بر محور: تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، شیوه طراحی و تحلیل آزمون‌ها، مراحل و فعالیت‌های ارزشیابی، سنجش یادگیری مبتنی بر مشاهده‌ای؛ عملکردی، عاطفی؛ رفتاری، تکوینی و پوشه کار

۵) روانشناسی تربیتی

  • با تأکید بر محورهای کاربرد نظریه‌های یادگیری در کلاس؛ کاربرد نظریه‌های هوش، تفکر، خلاقیت و استعداد در کلاس؛ کاربرد نظریه‌های انگیزش و هیجان در آموزش؛ کاربرد نظریه‌های تحولی در آموزش؛ شناخت تفاوت‌های فردی در یادگیری؛ تعاریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط
  • کتاب مسئولیت و سازندگی، نویسنده: علی صفایی حائری فصل‌های (۱۰- ۴- ۳- ۲)
  • برای داوطلبین آموزگار استثنایی با تأکید بر محور (تعاریف و طبقه‌بندی دانش‌آموزان استثنایی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان کم توان ذهنی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان ناشنوا و نابینا (با آسیب‌های بینایی و شنوایی)؛ شناخت و آ»وزش کودکان و دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش‌آوزان با اختلال‌های هیجان رفتاری و اختلالات ارتباطی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش‌آموزان با مشکلات جسمی- حرکتی و چند معلولیتی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم؛ توان‌بخشی و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی؛ خانواده و مداخله بهنگام در کودکان و دانش‌آموزان استثنایی.

۶) اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش

  • سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • آیین نامه اجرایی مدارس، مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش
  • قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش
  • قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش

۷) روانشانی رشد، اختلالات یادگیری و تربیتی

  • با تأکید بر محور: تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، گروه‌بندی و مراحل شناسایی و تشخیص دانش‌آموزان دچار ناتوانی یادگیری، روش‌های درمانی و رفع مشکلات آموزشی، آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد

بیشتر بخوانید:

  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در خرداد ۱۴۰۴
  • دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۴ (مشاغل آموزگار، دبیر و هنرآموز)

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.