به گزارش خبرآنلاین، در هفتههای آینده محدودیتهایی برای پیامهای برادکست کاربران واتساپ اعمال خواهد شد. این پیامرسان قصد دارد سقف مشخصی برای ارسال این نوع پیامها در هر ماه تعیین کند. در مرحلهی آزمایشی، میزان محدودیتها متغیر خواهد بود؛ اما یکی از نمونههایی که متا ارائه داده، ارسال حداکثر ۳۰ پیام در ماه است. به گفتهی این شرکت، کاربرانی که قصد دارند پیامهای بیشتری به گروه بزرگ ارسال کنند، باید از قابلیت استاتوس یا کانالها بهره ببرند.
به نقل از زومیت، باید اشاره کنیم که برادکست واتساپ قابلیتی است که به کاربران اجازه میدهد تا پیام مدنظرشان را همزمان به چندین نفر ارسال کنند؛ اما برخلاف گروه، پاسخهای دریافتشده فقط برای فرستنده مشاهدهکردنی خواهد بود. درواقع هر دریافتکننده پیام را بهعنوان پیام خصوصی دریافت میکند و نمیتواند ببیند که چه افرادی دیگر آن را دریافت کردهاند.
به نوشتهی تککرانچ، واتساپ علاوهبر کاربران عادی، در حال بررسی محدودیتهایی مشابه برای حسابهای تجاری است. درحالحاضر، این دسته از کاربران میتوانند بدون محدودیت و رایگان پیامهای برادکست ارسال کنند؛ اما این شرکت قصد دارد نسخهای پولی از قابلیت مذکور را با ابزارهای اضافی معرفی کند.
در ماههای آینده امکان ارسال پیامهای سفارشی برای بهروزرسانی محصولات یا تبلیغات ویژهی مناسبتها آزمایش خواهد شد. همچنین، کاربران حسابهای تجاری خواهند توانست پیامها را زمانبندی کنند. کسبوکارها میتوانند در طول دورهی آزمایشی ۲۵۰ پیام سفارشی را بدون هزینه ارسال کنند؛ اما برای ارسال پیامهای بیشتر باید هزینه بپردازند.
هدف متا از تغییرات در سرویس برادکست، ایجاد تعادل میان ارسال پیامهای تبلیغاتی و جلوگیری از مزاحمت برای کاربران است. این پیامرسان قبلاً اقداماتی برای کاهش هرزنامه در صندوق ورودی کاربران انجام داده است که ازجمله میتوان به محدودیت تعداد پیامهای بازاریابی در طول روز اشاره کرد.
سال گذشته، قابلیتی آزمایشی با عنوان «لغو اشتراک» معرفی شد که به کاربران اجازه میدهد بدون مسدودکردن حساب تجاری، از دریافت برخی از پیامهای ناخواسته جلوگیری کنند.
در سالهای اخیر، واتساپ بیزینس به یکی از منابع درآمدی مهم متا تبدیل شده است و مدیران این شرکت بارها در گزارشهای مالی به رشد سرویس مذکور اشاره کردهاند. استراتژی متا ارائهی نسخهی رایگان واتساپ بیزینس با قابلیتهایی مانند صفحهی معرفی محصول و پروفایل تجاری و امکان ایجاد کاتالوگ محصولات است. در مقابل، این شرکت برای انواع مختلف پیامها، ازجمله پیامهای بازاریابی و خدماتی و تأیید هویت که ازطریق API ارسال میشوند، هزینه دریافت میکند.
۵۸۵۸
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0