- تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۳
- کد خبر : 22411 چاپ خبر

ایران خودرو شوکه شد / اطلاعات منتشر شده ایران خودرویی ها از اتفاقی عجیب پرده برداشت
اکو ایران : اطلاعات منتشر شده ایران خودرویی ها در کدال از ریزش تیراژ محصولی حکایت می کند که حسابی به پیش بینی تولید این خودروساز ضربه زد.
به گزارش اکو ایران، ایران خودرویی ها در ابتدای سال ۱۴۰۳ پیش بینی کردند ۱۸۳ هزار و ۸۵۰ دستگاه از محصولاتی که اطلاعاتشان را در ستون سایر محصولاتدر سایت کدال، منتشر می کنند، تولید کنند.
با توجه به قیمت فروش محصولات حاضر در این ستون به نظر می رسد عمده محصولی که اطلاعاتش در این ستون منتشر می شود، وانت آریسان ۲ باشد. بنابراین می توان گفت آ آبی های جاده مخصوص پیش بینی کرده بودند تا در سال ۱۴۰۳ بخش عمده ای از تیراژ حدود ۱۸۳ هزار و ۸۵۰ دستگاهی را از محل تولید این محصول تجاری سبک خود نهایی کنند.
اما آنچه در نهایت در کارنامه ایران خودرویی ها در پایان سال ۱۴۰۳ در مقابل ستون سایر محصولات درج شد نشان دهنده تیراژی نزدیک به ۳۶ هزار و ۱۵۰ دستگاهی بود. بنابراین شاهد هستیم آبی های جاده مخصوص افت تولیدی حدود ۸۰ درصدی را میان برآورد تولید خوددر ابتدای سال گذشته با تیراژ نهایی شده این محصولات در سبد محصولاتی خود می بینند. افت درصد تولید سایر محصولات به زبان عدد از فاصله ای نزدیک به ۱۴۷ هزار و ۷۰۰ دستگاهی میان پیش بینی آبی های جاده مخصوص و آنچه در عمل اتفاق افتاده، دارد.
این اتفاق حسابی مدیران ایران خودرو را شوکه کرده است. زیرا عدم تحقق پیش بینی تیراژ تولید این محصولات ضربه سختی به کل پیش بینی تولید آبی های جاده مخصوص در سال گذشته زده و اجازه نداده تا آنها به هدف گذاری خود نزدیک شوند.
برآورد خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص نشان می دهد این خودروسازی امیدوار بوده در سال ۱۴۰۳ در مجموع حدود ۶۷۶ هزار و ۲۵۰ دستگاه انواع محصولات سواری و تجاری سبک (به غیر از تارا و هایما) را در خطوط تولید خود تکمیل کند. (به دلایل نامشخص ایران خودرویی ها برآورد تولید تارا و هایما را در صورت های مالی خود منتشر نمی کنند) اما آنچه در عمل اتفاق افتاده تیراژ تولید حول و حوش ۴۴۹ هزار و ۳۰۰ دستگاهی انواع پژو، سورن، دنا، رانا و محصول تجاری سبک این خودروساز است.
بنابراین شاهد هستیم که به زبان تیراژ فاصله ای نزدیک به ۲۲۷ هزار دستگاهی را میان برآورد تولید این خودروساز در سال گذشته با تیراژ واقعی آن وجود دارد. بخش عمده ای از این فاصله تولید، به زبان درصد بیش از ۶۵ درصد، به دلیل محقق نشدن هدف گذاری در نظر گرفته شده برای آن دسته از محصولاتی است که آمار تولیدشان در مقابل ردیف سایر محصولات در صورت های مالی میاندوره ای ایران خودرویی ها قرار می گیرد. بنابراین شاهد هستیم که تیراژ تولید محقق نشده سایر محصولات حتی بیش از محقق نشدن هدف گذاری پیش بینی شده گروه پژو به برنامه ریزی ایران خودرویی ها در سال گذشته ضربه زده است.
ایران خودرویی ها در سال گذشته این تصور را داشتند که می توانند حدود ۲۴۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع محصولات خود با نشان پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کنند اما در عمل حول و حوش ۲۴۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع پژو تولید کردند.
بنابراین شاهد فاصله حدود ۳۰ درصدی میان برآورد برای تولید گروه پژو و تیراژ نهایی رقم خورده برای این گروه خودرویی در سال گذشته هستیم. این کاهش تیراژ به زبان درصد نزدیک به ۷۴ هزار دستگاه است که بخش عمده آن به دلیل حذف پژو پارس اتفاق افتاده است.
باید منتظر ماند و دید آبی های جاده مخصوص چه تیراژی را برای تولید محصولات سواری و وانت (به غیر از تارا و هایما) اعلام می کنند و تا چه اندازه می توانند به هدف گذاری تولید خود نزدیک شوند؟
لینک کوتاه
برچسب ها
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0