به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام اداره کل زندانهای استان هرمزگان، این زندانی که «ابراهیم» نام دارد، سالها پیش در پی وقوع یک پرونده قتل به قصاص محکوم شده بود و طی ۱۶ سال گذشته دوران حبس خود را سپری میکرد.
ابراهیم در تمام این سالها شرایطی متفاوت از دیگر زندانیان داشت، او پیش از ورود به زندان پدر و مادر خود را از دست داده بود و هیچ برادر، خواهر یا بستگان نزدیکی نداشت. به همین دلیل در طول سالهای حبس کسی برای ملاقات او به زندان نمیآمد و زندگی خود را در نهایت تنهایی و چشمانتظاری سپری میکرد.
پرونده این زندانی طی ماههای گذشته با پیگیریهای مستمر مسئولان قضایی، مسئولان زندان، اعضای شورای حل اختلاف و گروه «صلحیار ویژه زندان بندرعباس» در دستور کار قرار گرفت و تلاشهای گستردهای برای جلب رضایت اولیای دم انجام شد.
سرانجام در شب تاسوعای حسینی و با مشارکت خیران نیکوکار و همراهی خانواده مقتول زمینه صلح و سازش در این پرونده فراهم شد و ابراهیم پس از ۱۶ سال از قصاص رهایی یافت.
این اقدام انساندوستانه که در شب منتسب به حضرت ابوالفضل العباس (ع) به ثمر نشست، جلوهای از فرهنگ گذشت، رأفت اسلامی و ترویج سنت حسنه صلح و سازش در جامعه را به نمایش گذاشت.
آزادی این زندانی در حالی رقم خورد که بسیاری او را تنهاترین زندانی میشناختند، مردی که سالها هیچ پناه و همراهی نداشت، اما در شب تاسوعا با گشوده شدن درهای امید فرصت دوبارهای برای بازگشت به زندگی به دست آورد.